قبل از اینکه بدانید چه اقلامی را باید در برند خود ضخیم کنید و به نمایش بگذارید، باید مشخص کنید که به عنوان یک برند در کجا قرار دارید.
طراحی هویت بصری درست مانند ویژگی های ظاهری مانند مدل مو، لباس و .... هویت شخصی شما را منعکس می کند، طراحی نیز عاملی است که هویت بصری شما را شکل می دهد.
اینها طرح هایی هستند که تعیین می کنند برند شما چگونه به نظر می رسد، از جمله مواردی مانند: طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی وب سایت، سبک گرافیکی رسانه های اجتماعی، طراحی کارت ویزیت، حتی لباس های فرم کارمندان شما بخشی از این هویت بصری است.
به طور کلی می توان گفت که طرح های شما نمایانگر هویت بصری شماست و هویت بصری نشان دهنده نوع کسب و کار شما به عنوان یک برند است.